Breng je project tot leven met short brand movies…

Anno 2024 worden geen vastgoedprojecten, maar woonervaringen verkocht. Beleving staat meer dan ooit centraal. Dus is het aan de projectontwikkelaar om zich volop in te leven in de leefwereld van zijn potentiële klant. Een van de manieren om diens aandacht te prikkelen, is door korte aantrekkelijke filmpjes te creëren. Een beproefde techniek waar ook onze klant Dethier een beroep op deed bij de commercialisatie van een woonproject op het Eilandje in Antwerpen

You never have a second chance to make a first impression

het is een waarheid als een koe. Consumenten worden constant bestookt met (reclame)boodschappen zodat het moeilijk wordt om eruit te springen. Je slaat met andere woorden maar beter nagels met koppen als je start met de commercialisatie van je woonproject.

Het loslaten van korte, aantrekkelijke filmpjes over je project, blijkt een beproefde techniek om potentiële klanten te verleiden. Want het moet voor die klant allemaal vlug gaan, ellenlange beschrijvingen van het project worden nauwelijks nog gelezen. De klant gaat er steeds meer vanuit dat de basiskwaliteit van een project hoog ligt; hij beslist daardoor steeds vaker vanuit een buikgevoel dat een antwoord biedt op de vraag: zie ik mezelf hier wonen?

Daarom is het belangrijk dat een goede ontwikkelaar zich verplaatst in huid en hoofd van die mogelijke koper. Hij stelt zich best de vraag: wat zijn de USP’s van mijn project? Waarin maak ik het verschil en wat betekent dat in de leefwereld van die klant?

Het is die techniek die projectontwikkelaar Dethier ook hanteerde toen hij besliste om short movies te maken over zijn project op het Eilandje in Antwerpen. De ligging aan het water, de directe nabijheid van de binnenstad, de rust, het hippe stedelijke gevoel; het waren stuk voor stuk nagels waarop geklopt konden worden.

In plaats van te opteren voor 1 lange brand movie, koos hij voor korte, krachtige en duidelijke boodschappen waarin telkens 1 troef centraal gezet werd.

Hoe de creatie van zo’n filmpjes dan tewerk ging als dat project in de praktijk nog niet gerealiseerd is?

Vertrekpunt waren de 3D-stills die Animotions voor Dethier gemaakt had. Die werden tot leven gewekt door de goede samenwerking met productiebedrijf Kartouch. Zij gingen aan tafel zitten met de klant, bepaalden de standpunten en de troeven waarop verder gewerkt zou worden en schreven op basis daarvan een script voor verschillende filmpjes.

De rest is een kwestie van vakmanschap. Zo gebeurden er zomerse opnames midden december, efficiënt georganiseerd.

Vervolgens werd er gegoocheld met beelden: door live beelden te mixen met 3D-stills en daar verschillende snelheden achter te steken, kreeg je plots bijzonder aantrekkelijke, speelse en creatieve filmpjes waar geen enkele klant ongevoelig voor blijft.

Een idee voor jouw project?

Wij gebruiken cookies.

We gebruiken cookies op deze website om bezoekersstatistieken bij te houden via Google Analytics. Door akkoord te gaan, stem je in met dit gebruik. Meer info