Meedenken met de klant en net die extra stap voorwaarts met hen zetten, dat is wat Animotions drijft.
Zo werd ons vorig jaar de vraag gesteld door projectontwikkelaar Danneels om een animatie te voorzien voor hun nieuwe woonproject De Wondel in -jawel- Wondelgem.
Vlakbij Gent realiseert Danneels er een nieuwe zorgresidentie, goed voor alles samen 35 erkende assistentiewoningen in het centrum van de gemeente.
Aan Animotions werd aanvankelijk gevraagd een simulatie uit te werken van hoe de zorgresidentie er straks zal uitzien zodat het beeld vrij kon gebruikt worden in de promotie van dit veelbelovende project.
Na een gesprek met de mensen van Danneels bleek al snel dat we op dezelfde golflengte zaten: ook zij voelden meer en meer de nood aan storytelling, aan het meenemen van de potentiële bewoner in een breder verhaal. Want dat is ook bij Animotions de afgelopen jaren meer en meer de vaststelling: we voelen dat bij immoprojecten een beleving verkocht moet worden. De tijd dat het enkel om het gebouw ging, is voorbij. Mogelijke klanten moeten meegenomen worden in een beleving, in een gevoel: hoe zal ik mijn nieuwe leefomgeving ervaren, welke sfeer zal ik er voelen, hoe zal ik mij er thuis voelen? Daar draait het meer en meer om.
En dus werd samen met Danneels een veel breder verhaal uitgewerkt en namen we onze spitsbroeders van het productiehuis Kartouch mee onder de arm.
Samen ontwikkelden we een belevingsvideo waarin we de sfeer van het nieuwe project opwekken.
Daarbinnen kreeg onze animatie natuurlijk een volwaardige plaats.
We combineerden een aantal technieken en brachten alles naadloos bij elkaar in een mooi en sfeervol afgewerkt product. Reële videobeelden en 3D-animaties werden mooi verweven tot een realistische setting. Dronebeelden brachten de omgeving vanuit een ander perspectief in beeld en een acteur vertelde hoe hij de site ervaart, wat zijn gevoel is bij de woonkwaliteit. Alleen werd hij niet ‘on spot’ gefilmd, maar bracht hij zijn verhaal in studio, voor een green screen.
De manier waarop we alles bij elkaar brachten, wekt de indruk alsof de residentie er al staat, alsof de eerste bewoners er al hun intrek in genomen hebben. En die bewoner staat meer en meer centraal.
Met Animotions gaan we met andere woorden graag verder dan het louter creëren van het technisch perfecte beeld. We houden ervan een beleving te verkopen. En daarvoor wekken we de projecten graag tot leven. Het kan misschien vreemd klinken voor een visualiseringsbedrijf, maar niet het beeld staat centraal bij ons, maar het effect dat je ermee creëert zodat je klant veel sneller de juiste doelgroep kan bereiken.
Het is een aanpak die duidelijk gesmaakt wordt, zo getuigt ook Katinka Versieck, grafisch ontwerpster bij de groep Danneels.
”Voor ons was het de eerste keer dat we voor een project teruggrepen naar een video.
Dat beeldverhaal zorgt er inderdaad voor dat we veel meer op het gevoel kunnen werken en niet langer alleen op de esthetiek van een gebouw. De samenwerking met de mensen van Animotions en Kartouch verliep bijzonder vlot. Ze denken mee en komen snel tot resultaat. De vooropgestelde deadlines werden dan ook vlot gehaald. Binnen Animotions hangt een duidelijke sfeer van professionaliteit en dat is gewoon aangenaam werken.”